HR Café

WAAROM IK GESTART BEN MET EEN HR CAFÉ

HR CAFÉ, HÉT PLATFORM VOOR DE HR PROFESSIONALS OM KENNIS TE DELEN, INSPIRATIE OP TE DOEN EN EEN NETWERK UIT TE BOUWEN.

Als HR madam heb ik al heel vaak ondervonden dat veel van mijn collega’s met dezelfde soort dossiers bezig zijn en dat ieder voor zich ‘het warm water tracht uit te vinden’. En dat terwijl er bij ons allemaal samen heel veel kennis zit die we zouden kunnen delen. We komen ook zelden ‘uit ons kot’, of uit onze ivoren toren. Netwerken is er niet echt bij, want daar hebben we geen tijd voor… . We denken dat we het allemaal zelf en alleen moeten beredderen. Ik weet nu – na vele jaren in het vak – dat het ook anders kan met veel meer resultaat.

Vandaar dat ik eind 2016 van start ben gegaan met het HR Café. Hier komen HR professionals samen om elkaar te ontmoeten, om van gedachten te wisselen, om kennis te delen. Allemaal in een ongedwongen en tegelijk professionele sfeer. En, omdat de beste ideeën ontstaan op café, gaat ook iedereen met heel wat inspiratie weer naar huis.

OOK VOOR HR-PROFESSIONALS?

Van bij het begin kwamen er – naast HR professionals uit de KMO – ook andere collega’s op af: coaches, freelancers, selectiekantoren, loopbaancoaches, … Vaak met de vraag : ‘Mogen wij ook meedoen?’.

Hoe reageer ik daar op? Natuurlijk mogen jullie meedoen! Graag zelfs. Omdat ik weet dat er in deze groep van HR professionals heel wat kennis zit. Waardevolle kennis waar die andere groep (HR in de KMO) heel veel kan aan hebben.

Dus, als je komt om te DELEN en mensen te leren kennen, ben je absoluut welkom.

MAAR GEEN ‘PLATTE COMMERCE’!

Ik weet ook uit eigen ervaring dat HR mensen afknappen op – om het op z’n Vlaams te zeggen – ‘platte commerce’. Als ze dat ondervinden, komen ze volgende keer niet meer.

Dus maak ik goeie afspraken daarover met mijn collega HR ondernemers en HR zelfstandigen. Geen verkooppraatjes. Laat vooral jouw expertise blijken tijdens de brainstorming in de werkgroepjes.

En dat werkt. Heel goed zelfs. Er ontstaan tijdens een HR Café altijd fijne contacten. Dat is mooi om te zien.

HOE VERLOOPT ZO EEN HR CAFÉ?

Ik heb gekozen voor een dynamisch proces waarin iedereen zelf beslist welke weg hij/zij volgt. Wat je uit zo een avond haalt, hangt dus helemaal van jezelf af.

Alle deelnemers komen toe rond 19.00 uur. Dan is er een halfuurtje tijd om elkaar te leren kennen en te netwerken.

Om 19.30 uur gaan we aan het werk. Dat doen we aan de hand van een 5-tal vragen die jullie vooraf bij de inschrijving hebben gesteld. In kleine brainstormgroepen gaan we op zoek naar de antwoorden, de inspiratie, de nieuwe inzichten. Ieder kiest zijn eigen groepje. Na een dik halfuur ‘switchen’ we en kan je beslissen om aan te sluiten bij een ander groepje. Zo komt de stroom aan ideeën opnieuw op gang.

Als vanzelf gaat het brainstormen na een bepaalde tijd weer over in netwerken en verder praten over wat HR bezig houdt. Om 21.30 uur sluiten we af.

Blijf op de hoogte over HR-Cafés

Vul onderstaand formuliertje volledig in en ik zal je als eerste op de hoogte brengen van nieuwe HR-Cafés!

WIE – WAAR – WANNEER

Ik organiseer zeer regelmating een HR Café. Op diverse locaties. We beperken ons telkens tot een maximum van 50 deelnemers. Bovendien wordt de deelnameprijs beperkt tot een vergoeding voor de drankjes en versnaperingen.

Hou vooral goed deze website en de Nieuwsbrieven in de gaten. Zo kan je tijdig inschrijven op een volgende sessie!!

VOLGENDE HR CAFÉ

  • Wanneer? 15 oktober 2024 vanaf 19.00 u
  • Waar? Induver - Justitiestraat - Antwerpen
  • Prijs? 25 Euro (als deelname in de onkosten en voor een drankje en een knabbeltje)

SAMENGEVAT:

HR CAFÉ – KMO – HR PROFESSIONALS – KENNIS DELEN – BRAINSTORMEN – INSPIRATIE OPDOEN – NETWERK – HUMAN RESOURCES – HR EXPERTISE – MARIJKE VAN HOOREBEECK – HR @ YOUR SERVICE